Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o nieodpłatne przyznanie własności nieruchomości, do którego należy dołączyć:
a) decyzję o przekazaniu gospodarstwa rolnego na rzecz Skarbu Państwa,
b) w przypadku zstępnych osób uprawnionych – przeprowadzone postępowanie spadkowe.
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Starostwa Powiatowego.
Dokumenty należy składać codziennie w godzinach od 7:30 do 15:30.
Opłaty:
10 zł - wydanie decyzji
Termin załatwienia sprawy:
Sprawy załatwia się niezwłocznie, a wymagające postępowania wyjaśniającego nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Bytów, ul. Domańskiego 2, (59) 822 88 18,
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Miastko, ul. Grunwaldzka 1, pok.59 tel. (59) 857 58 16,
Tryb odwoławczy:
Od decyzji Starosty przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od daty jej wydania.
Ulgi:
Brak.
Informacje dodatkowe:
Własność nieruchomości przechodzi na rzecz osoby uprawnionej w drodze decyzji.
Podstawa prawna:
- art. 118 Ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (tekst jedn. Dz. U. z 1998 r. Nr 7, poz. 25 z późn. zm.),
- art. 6 Ustawy z dnia 24 lutego 1989 r. o zmianie Ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników indywidualnych i członków ich rodzin oraz o zmianie ustawy o podatku rolnym (Dz. U. z 1989 r. Nr 10 poz. 53).
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Mirosław Jażdżewski | 30-12-2010 08:26 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 30-12-2010 | |
Ostatnia aktualizacja: | Mirosław Jażdżewski | 30-07-2012 12:05 |